Przejdź do głównej zawartości

Projekt Kultura - Interwencje 2022 kolejne spotkanie z młodzieżą

 


W ostatnich dniach odbyły się kolejne spotkania dotyczące projektu Kultura – Interwencje 2022 pod hasłem Symbole, myśl, słowo, uczucie, działanie ... . Tym razem gościliśmy w Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Kochanowskiego w Zwoleniu. Dzięki współpracy z dyrekcją liceum oraz szkolną biblioteką przeprowadzone zostały dwie lekcje biblioteczne.

Pierwsze spotkanie odbyło się 3 czerwca, gdzie mieliśmy okazje spotkać się z młodzieżą i rozmawiać o symbolach narodowych i historycznych. Symboli było, aż 133 i  każdy z nich opowiada historie Polski począwszy od roku 1914, a kończąc na 1989 roku. W drugiej części  zaproponowaliśmy młodzieży grę edukacyjną ZnajZnak, wydaną przez Instytut Pamięci Narodowej, która okazała się strzałem w dziesiątkę. Ponieważ młodzież chętnie rywalizowała między sobą, odgadując nazwy znaków narodowych i historycznych.

Drugie spotkanie odbyło się 7 czerwca, tym razem zaprosiliśmy młodzież do wysłuchania prezentacji na temat blogów i wideoblogów, jakie jest ich znaczenie we współczesnym świecie. Głównym celem spotkania było pokazanie młodzieży, jak w łatwy sposób można założyć własny blog i o czym pisać, żeby zainteresować swoich odbiorców.

Spotkania możemy zaliczyć do udanych, było nam bardzo miło gościć w liceum. Bardzo dziękujemy dyrekcji i bibliotece liceum za możliwość przeprowadzenia lekcji bibliotecznych.


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Warsztaty filmowe II

                 Scenariusz i storyboard do filmu– warsztat 07.08.2022 Praca nad scenariuszami etiud „Symbole narodowe”. Kreatywne działania w małych grupach, każda z grup pracowała nad kilkoma wybranymi epokami. Zadaniem było wymyślenie sposobu realizacji każdej z etiud. Każda z grup zaproponowała kilka pomysłów do każdego filmiku. Następnie z pomysłów powstały scenariusze z uwzględnieniem aktorów, tekstów mówionych przez lektora, grafiką, animacją. Praca nad storyboardem do etiud.      

Niezwykłe warsztaty wakacyjne dla młodzieży

  Na warsztatach filmowo- telewizyjnych uczestnicy pod okiem zawodowego operatora kamery i montażysty poznają proces powstawania filmu. Na podstawie własnych pomysłów i scenariuszy, nakręcą krótkie filmy. W sposób praktyczny zetkną się z tworzeniem scenariusz, scenopisu i storyboardu. Na planie przyswoją sobie podstawowe terminy filmowe, poznają jednostki budowy filmu, nauczą się podstaw języka filmu i prowadzenia narracji filmowej, rozumieją znaczenie kompozycji kadru i obrazu ruchomego. Poczynając od obsługi filmowej kamery  poprzez standardy zapisu obrazu i dźwięku, czynności reżyserskie, operatorskie i montażowe, poznają wszystkie etapy powstawania filmu oraz rolę człowieka przed i za kamerą. Warsztaty recytatorskie z elementami prezentacji osobistej i pracy przed kamerą. Warsztaty mają na celu stworzenie niepowtarzalnej okazji doświadczenia pracy w teatrze i przed kamerą od strony praktycznej. Zastanowimy się co jest ważne i potrzebne na poziomie ciała, umysłu i e

Już są na kanale YouTube

Symbol to znak, który nas identyfikuje, odnosi się do przeszłości i wspólnej historii. Symbole to nie tylko przedmioty, to również ludzie, daty i miejsca.  Zatem zapraszamy do obejrzenia wideobloga o symbolach, który przygotowała młodzież w trakcie cyklu warsztatów telewizyjno-filmowych  Zamieściliśmy na kanale YouTube filmy przygotowane w ramach zadania wszystkie 10 filmów w postaci playlisty pt. 10 Filmów Symbol, myśl, słowo, uczucie, działanie ... - pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=bsoaO8dDQzs&list=PLCTHrYZz4aYxSMtiOhPjnvJqgG8Yfouw_   Dlaczego wybraliśmy kanał YouTube?  Z YouTube korzysta ponad 40% internautów, oglądając dziennie miliardy godzin materiału. Co więcej, Youtube to także drugi na świecie najpopularniejszy serwis internetowy, jak również wyszukiwarka (zaraz po Google). Wśród użytkowników YT z pewnością znajdują się uczniowie, nauczyciele i rodzice oraz użytkownicy różnych instytucji. Możliwość wyświetlania przygotowanych filmów to właśnie najskutecz